October 17, 2012

Entry drop by: meeting, rumet baru & bla3x...

As Salam,

Boleh x nak cakap..rindu sangat2 dengan blog..tapi x berani nak jenguk pon sebab akan rasa bersalah sebab x update..hihi..hari nie x de spesifik menda pon nak cerita..tapi saje drop by n nak sembang2..bolehkan? ntah maseh ade readers ke x blog picisan nie..hihi..tapi harap2 silent reader yang sorang tu sudi bace entry nie untuk tawu my current life macam mane..

semalam baru lepas meeting 2nd besar & 2nd cuak..boleh plak grading macam nie eh..hihi..meeting yang betol2 besar & cuak adalah dengan pengarah dekat tempat keje aku nie..setiap kali meeting mesti akan kena fire kaw2 punya..lepas tu mula la rase down habis nak cari keje lain bagai..tapi bila dah lama2 lepas meeting terus hanyut balik gembira2 kerja dekat sini w'pun x tetap..kikiki..

Alhamdulillah banyak jugak kerja ktorang selesaikan..tapi ada jugak part yang x siap lagi sebab masalah dari penyumbang maklumat..kire macam our client la..erm..part tu nanti  juz tadah telinga & redha aje la kan.. kadang2 salah & delay perjalanan kerja tu dari pihak ktorang..so kena mengaku kesalahan jugak la..

Then pesal rumah sewa..sekarang almost sebulan aku duduk dengan rumet baru..Alhamdulillah x de masalah besar yang die timbulkan..mula2 ada la siket..biase la orang berbeza yang bukan lagi cik Janna harusla laen kan? so far dah boleh adapt la dengan die..tapi yang sangat obvious masa kitorang sangat berbeza so kalau weekdays macam susah je nak bersua muka..time aku tido baru die balek keje..then pagi2 bute aku p keje die maseh tido lagi..

setiap kekurangan kelebihan rumet baru tu kena terima dengan terbuka je la..mane2 bole tegur..kena tegur cara berhemah la..kite pon bukan bagos sangat pon kan?hehehe..

semalam aku lepak opis sampai jam 7malam plus++..sempat bace blog2 orang hebakk macam Fatin Liyana, maria elena, yuyu & laen2 rase best sangat bce blog diorang..tu yang tibe2 mimpi nak menaip panjang2 nie..kikiki..so lepas nie nak dapat inspirasi menulis blog or kembalikan semangat nak update blog kena baca blog diorang la..hihi


sebelum chowcinchow..nak drop mutiara kata yg best nie sebagai pembakar semangat untuk kita hari nie..

"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."

malu nak mengaku..tp admit it..rindu Pn.Janna =p

thanks for drop by & reading..

10 comments:

Anum said...

best2
kalau rindu x perlu malu ok

Cik Puan Tqah said...

sweet rindu rumate..tunggu awak ade rumate br sampai syurga..lagi sweet kann

Unknown said...

syg rumet yerr .. hihi.. xpe xlma lg ade rumet sehidup semati

Tinta Lana said...

Salam.

Harap..pas syaz kawen, syaz aktif kat sini.. kita tau..syaz sibuk dgn wedding preparation..huhuhu.

Sedar tak sedar, makin dekat dah kan syaz tarikhnya? :)

Saya Disini said...

cntik

Fahimah Mahayuddin said...

so sweet. tak salah rindukan kawan sendiri sebab persahabatn tu sgtlah bermakna dan tak dapat di jual beli =)

Unknown said...

comelnyaaaa

Nik said...

kena la bertolak ansur bila dah ada roomate baru kan. lain org lain ragamnya.hehe

safurara said...

ooo syaz duk umah ngan kwn lg eh.

InaYusoff said...

same la kes..
dulu rumet kawen..
menanges sajok keje saye..
rinduu dia sangat2..