July 17, 2011

Mak sy suruh bertunang..waaa!!!

As Salam,

Erk..tajuk entry x menahan kan??hihi..disebabkan kawan sekeliling ramai yang dah kawen..bertunang..so terdetik la dihati untuk tanye mak aku pesal majlis kawen aku nanti..segan sebenarnya nak cakap dengan mak pesal kawen nie ..sebab ingat lagi masa kecik2..selalu sedare mare manyakat pasal kawen..mesti aku jadi bengang n kate..'x mo kawen sampai bila2 pon'..haha..lepas tu diorang jawab..'nnti dah besar x payah nak tanye..sendiri datang bagitau nak kawen'..

dalam perbualan telefon jumaat lepas aku tanya la mak aku..'mak nanti nina tak payah tunang la erk'..<-- sebab aku memang target x mo tunang..ntah takut nak bertunang..sebab orang kate banyak dugaan bertunang nie ..pastu mula la mak aku bersyarah..'kita ada adat..nanti apa plak orang kampung cakap kalau x brtunang dulu..ikat la dalam setahun ke??''..tapi difikirkan aku nie anak perempuan 1st ..mesti mak nak rase jugak tengok aku bertunang kan..

erm so kenala jugak aku bertunang..tapi lambat lagi kot..buat entry nie sebab aku ingat mak aku ikot je kalau aku tamo bertunang pon..lgpun sebelum nie mak aku sangat sporting..sampai kate 'korang kawen dengan sape kawen je la..mak x kesah'..hehe

gambar 4 tahun lepas bersama mak..selebetnye aku..hihi
P/s: tahniah kepada salah seorang kawan baek aku yang bertunang semalam(16/7/2011)..nangesh x berlagu x dapat tengok die sarung cincin tunang..huhu

29 comments:

Firdaus Life said...

haha kene bertunang. freaky pon x nak bertunang. main kahwin terus.

Unknown said...

@freaky: haha..freaky lmbat lagi nak kawen..maseh study kan..tgk la nnt kalau gf kate mak suruh tunang baru tawu,,haha

kotak bulat said...

heheh.. nk tunang da ke? :P
kb dulu masa kecik pun ad ckp taknk kawin smpai tua., :P
da besa ni, sendiri yg nak kawin..hahaha

blur kiddo said...

taknak tunang, nak kawen terus! heee

Shakina Farhan said...

Mari join the club..haha..kwn baek kite tu bukan takat cincin, gelang pun ada..bertuah badan..:)

Akunyer said...

Ticer bertunang sebab PJJ..means selamat la sket coz tak dapat nak jumpa n dating2... kalau dekat kompom mak Ticer suh kawen terus... :) dugaan memang terlalu banyak time bertunang..kena kuat, sabar dan sentiasa bertolak ansur dan berbincag :)

Unknown said...

ape tunggu lagi.. mak dah bg green light tuuu... :P

BillyNain said...

org skrg ni betunang je pn da buat mcm majlis kawen, baik kawen je terus..hehehe

safurara said...

memang banyak dugaan syaz.tp tgk lah cane cara kite nk solve benda tu.

wahhhh jgn lupa jemput nt k syg...

Unknown said...

@kb: hehe same la kte..biase la time budak2 slalu kena sakat pasal kawen~

@cik meyo: same la..tp mak cakap kena tunang..terpaksala..hoho

@KINA..tu la pesal shake..dh macam kawen dapat gelang skali..hihi..mase syaz join da club shake da masok kelab kawen dh pon..haha

@~ticer wann~: uihh dah bertunang ke??bgs la..smoga cepat kawen~

@fay: huhu..tu bukan green light tu..dh macam red light..ingt tamo tunang tapi kena tunang..

@Billynain: btol2 sangat setuju..kalau btunang nnt buat yg simple2 je..

@rara: wah rara nak datang ke??hihi..tapi x tawu lg nak buat bile..rara dah bnyk pengalaman nie..nnt pape hal leh tanya rara~

scya lollita said...

ikot kate mak . berkat hikhik

Tinta Lana said...

ni syok ni cite pasl tunang,kawen,heh3. lana kalau ikut nak bertunang pagi..malam nikah..ha ok x? buat dlm shri je,hhehehe.esoknya sanding..pastu malam g bln madu,kahkahkah..

~ yo ooo je aku ni T___T

cik aisha said...

tunang kejap dah le kot.hehe..wat syarat je,nti kecik ati org2 tua sbb diaorg jaga adat. tunang 3bln dah le...*_*

Unknown said...

@Scya Lollita: btol2..hehe

@lana: syaz pon plan macam tu jugak..tp mak syaz yg nak btunang lame2 siket..ikot je la kn..bila seorang ibu dah bersuara..hihi

@cik aisha: menarek jugak idea tu..tgk la cmne nnt..

Unknown said...

uat tunang dgn risik sekali je senang... jimat lak tu...hihi

Unknown said...

@mamaNoriz: risik tu x de kot..just dtg bertanya bila nak wat majlis tunangnye..ok x cmtu?..hehe

Mira3dora said...

same la kite! kalo boleh kte pon tanak tunang. cabaran time betunang tu besa... lagipon boleh save duit untuk nikah n majlis resepsi nnt. ;)

intanurulfateha said...

mama kite pun suruh kite tunang. waaa siap da pilihkan tarikh lagik T__T

Anonymous said...

pun tak nak bertunang.. buang mase? tak la, just bende yg elok jangan dilengahkan nak-nak pulak dah cukup bajet kan.. jeng jeng jeng... ^^

ika said...

hurmmm tu la...tunang nie bnyk songeh nnt...tp adat pun kne ikut gak...bertunang la syaz...tapi xyah lama...dalam 6bulan je ke...^^,

ejulz said...

bertunang ni kira mcm tempoh percubaan sblm kawen.. heHe

Unknown said...

@cikmira: wah pmikiran kamoo same dngn syaz..bolh sv duet!!tp nak buat mcm mane bila seorang ibu sudah bersuara..hihi

@intanurulfateha: kalau dh pilih tarikh tu maknanya x lama la tu kan??hee~

@she's gee: btol2..bertunang mmg mende yg baek..parents pon nak buat yg terbaek utk kte jugak~

@ika: 6 bulan erk..ok jugak tu..time tu dh simpan wit manyak siket..boleh kasik wit hantaran sekali kn??

@ejulz: tempoh ujian yg banyak cobaan..hihi

syuxer said...

akn tiba jua giliran awk..:)..kawen terus je..bertunang nanti banyak dugaan huhu

Echa said...

hee..setuju dgn syuxer :)
InsyaAllah.. :)

Fathiah Hamim said...

rasa bazir je tunang. huhu

tia @ Ini Kisah Tia said...

Tia pun target tak nak tunang . nak kawen teruih :)

Unknown said...

@syuxer: giliran sy? giliran awk bila lg..hehe

@echarierie: setuju x yah tunang ke??erm kena balek bincg dngn mak nnt..

@fathiah: agak la..tp kalau terpaksa tunang wat sesimple mungkin la..huhu

@tia: uihh kamu kan kecik lg tia..mane tawu mase akn dtg tia kena tunang jugak~hehehe

iPai said...

hee, saya target tak nak tunang mula2 .. tp mengikut keadaan saya nanti, tunang ni macam dipelukan sebab macam berjanji n cop dulu ..


takut ada org amik kan .. hehehe

Unknown said...

@iPai: dlm rmai2 yg komen en3 nie kamoo diantara yg sokong bab bertunang nie..

sweet la bila iPai cakai tunang sebab nak cop..haha..mmg btol sgt2~