January 3, 2014

Suka dengan Servis Klinik Pergigian Bangsar

Assalamualaikum readers,

Rase maseh tak terlambat nak wish selamat tahun baru 2014.. Minggu nie dah 34 minggu pregnancy...x de gaye la nak dapat baby new year..dah terlepas 2 hari lepas..6 weeks to go =)..hari nie bukan nak cerita pesal pregnancy..tapi ada la sikit2 kaitan..

Hari isnin lepas aku ada appointment dengan dr.gg dekat klinik pergigian bangsar..dapat temujanji tu masa dr.gg check dekat klinik ibu anak dekat tempat aku selalu check up mengandung..mula2 memang malas sangat nak pergi..ye la aku agak fobia nak jumpe dr.gg..huhu

asalnya macam kena travel sendiri hari tu..means naek bas..tapi ngadu dekat suami sakit2 pinggang sebab pagi tu straight 2,3 jam buat kerja rumah..basuh bj,  lipat bj, kemas rumah..naseb baek suami ada masa lapang sikit untuk hantar aku p klinik..tp balik sendiri la..x pe tu pun dah sangat membantu..masuk2 klinik macam teruja jugak sebab 1st time g situ walaupun hari2 lalu situ p keje..klinik die agak lama sebab tgk dirasmikan sejak tahun 1972..

masuk2 klinik terus masukkan kad temujanji dekat dalam bakul yang disediakan..tunggu punya tunggu hampir 20 minit aku macam pelik kenapa aku x dapat no..macam mane nak tawu turn kite dah sampai kan..aku tanye nurse dekat kaunter pesal tu then baru die perasan yang aku baru 1st time datang situ..kena isi detail kita dekat buku rekod then x lama lepas tu dah dapat jumpa dr =)

lepas cek2 gg..dr. bagitau la hari nie nak tampal gg sampai 3 tempat..2 daripadanya adalah tempat tampal gg sebelum nie yang dah terbukak balik masa mengandung kali nie..nie la penting kita minum susu time mengandung..aku nie ada jugak skip minum susu..tu yg lomah gg tu..

Dr. cakap ada 2 gigi kena cabut..since aku nie dah 8 bulan preggy die cakap nanti lepas deliver la baru datang utk cabut gg..kire macam urgent jugak sebab die cakap kalau tak cabut nanti gigi lain akan berjangkit rosak..memang la rase ngeri sikit time servis gg nie..tapi lepas dah setel rase lega sangat plus keyakinan diri bertambah..cehh bukan maen lagi ayat =p

Part yang paling best..bila dah setel tampal gg semua..pembantu dentist bagi balik buku rekod mengandung & kad temujanji dekat aku..then aku tanya die nak kena berurusan dengan kaunter dekat bawah ke? (means setelkan urusan pembayaran)..tup2 die cakap awak boleh balik terus..perempuan mengandung x payah bayar, free..sebelum nie kalau nak tampal satu gg dekat klinik ukm dalam hkl tu pun kena bayo rm5 taw..kalau 3 gg plus ada scaling sikit dah berapa kena bayar kan? syukur..


hehehe....

5 comments:

ct cucubi said...

Patut pon nmpk shining2..
Klau main terjah je blh ke? Rsa kne cabut jg gg ni

Ana Jingga said...

selamat tahun baru buat syaz@rozelt...pastinya 2014 membawa seribu kemanisan..

yolanda diego said...

baru tahu masa pregnant boleh cabut gigi...

safurara said...

eh kita pon g sana.sonok kan.baik baik sume.tapi nk dapat parking tu mmg hazab.

yanmaneee said...

yeezy shoes
yeezy boost 350
adidas nmd
kd 11
kyrie spongebob
jordan retro
curry 6
off white jordan 1
curry shoes
balenciaga speed