January 13, 2011

sakit perut..mahu ubat~

salam,

sudah 4 ke 5 kali daku ke toilet hr nie disebabkan mengalami cirit birit atau dikenali sebagai diarrhea..huhu..dsebabkan kesaketan nie dh masuk due hr.. so aku pon ke kedai berhampiran tok mcari ubat..x g klinik sebab saket perot nie ubt kat kedai pon ade yang mujarab ..

sesampai dikedai aku mintak kat akak tu pil 'chi-ket-tek-aun'(betul ke ejaan nie)..tp ntah die dengar ke x die kasik aku 'ban kah chai' plak..bunyik macam familiar gak ngan ubt nie..so aku teliti kegunaan ubt tue, ok sesuai tok saket perot aku nih..

so sesampai drumah aku tros tgk brape besar ubt yg ade kat dlm kotak comey tue..lupe nak gtau arge ubat tu rm1 je..hehe..bole thn besar gak la..dh la kategori dewasa kne makan 1 paket tros..ini herba cina k..takot je rase die pahet gile..huhu

mase aku karang entry nie x makan lg ubat tue ntah ape je rasenye kan..huu..sambil2 tulis entry nie aku sempat gak google pesal ubat nie..ok ade pengiktirafan kkm..so selamat dmakan insyaAllah..ok mahu telan ubat..hopefully saket ku akn bkurangan..hehe..akan update kbekesanannye..

p/s: tenet ku sangat lembap..x dpt bkk fb..risau tanaman cityville ku rosak..huhu

3 comments:

Basyirah Abd Rahman said...

minum 100+ tak ok ke syaz? hmm.. esok dia suh cuti la tu. hihihii

rozelt @ syaz said...

x mnom pon 100+ basyi..x tpk plak..Alhamdulillah dh ade rase lapa n x pg toilet lg pg nie..kire ok jugak la ubat tue..

Basyirah Abd Rahman said...

Hehe.. Baguslah begitu. tak ada la nak kena ambik MC ke apa nnt. hee