February 8, 2013

Update Kehidupan Setelah Bergelar Isteri

As Salam & Salam jumaat,

Wah lamanya x keudara dekat sini..ada lebih kurang 3 bulan plus2 kot..huhu..Alhamdulillah sebulan lebih dah aku sah sebagai isteri kepada En.Muhamad Azman..sekarang masih lagi dalam proses nak adapt dengan kehidupan berumahtangga & kehidupan dengan keluarga mertua..keluarga mertua yang tinggal serumah pon hanya mak mertua dngn sorang kakak ipar je..so i ok je..hihi

Bersyukur aku dikurniakan keluarga mertua yang senang dengan kehadiran aku dalam keluarga diorang..setiap hari g kerja balik2 dah ada makanan sama ada mak mertua or kakak ipar masak..diorang pulak masak sedap2 berlaka kena dengan selera aku..mungkin sebab sama2 orang tepeng..

Selama sebulan lebih jadi wife orang nie..masakan yang aku sempat masak: sambal udang, masak lemak ayam cili padi, ayam berempah, sayur goreng, nasi goreng merah, nasi goreng cili padi, ikan goreng, kentang goreng, gulai atas darat..hihi..boleh la kan sebagai permulaan..Alhamdulillah suami suka dengan masakan2 aku nie..siap dah label isteri die pandai masak..sedangkan..ada yang maseh kena tengok resepi & 1st trial..

Target lepas nie doakan ye readers semua kami cepat dikurniakan cahaya mata..mungkin sebab perkenalan kami sebelum nie pon agak lama..lebih 5 tahun..so kire dah bersedia untuk hidup bertiga pulak..hihi..pape pon semuanya Allah swt yang tentukan..so just berusaha, doa & tawakal..InsyaAllah =)


Gambar dari OP..doakan kami bahagia sentiasa hingga ke syurga..InsyaAllah

Thanks you sudi baca =)

9 comments:

Basyirah Abd Rahman said...

Ha'ah.. lama syaz x update. hehe.. :) Keep on blogging syaz.. Insyaallah ada rezki x lama lagi dapat la tu.. Pandainya syaz masak.. Kalah org kawen 2 tahun. hihi..

Nurzakiah Hanum said...

welcome back

Syaz Rozelt said...

@Basyirah Abd Rahman
lama sangat2 kan x update..hihi..insyaAllah basyi..Basyi pon take care untuk 2nd babay..xde la pandai sangat..masak pon kena tengok resepi lagi..

Syaz Rozelt said...

@Nurzakiah Hanum
hehe..tq anum

Mel said...

Alhamdulillah. Hiasi rumahtangga dengan sunnah Nabi untuk dapatkan kebahagiaan..

Syaz Rozelt said...

@Mel
InsyaAllah mel =)

Princesseira said...

hai syaz... hihi..
dok tunggu2 gak mana entri lepas kawen nie... hehehe...

Welcome back to blogging world..
wish you will have kids soon..

hihi..

Cik Puan Rara said...

syaz,rara x sempat nk ucap tahniah lg.tahniah syazzz,sory xdtg kenduri taw.rara doakan perkahwinan syaz kekal ke akhir hayat ye.

Cik Tia said...

wahh , bila lah giliran Tia ni .. hehe .. semoga jodoh berkekalan sampai syurga ... jadi isteri dan bakal ibu yang solehah tau :)