September 20, 2011

Online diary: weekend yang busy 16 - 18 sept 2011

As Salam,

hehe..bila tengok shoutbox blog rozelt nie tadi..x sangka ada jugak yang rindu dekat syaz@rozelt nie..sebenarnya dah cuba untuk update..aleh2 buat keje laen..lupa habis nak tros update..lately pon banyak mende happen..haruslah diupdate dekat blogkan since diary bertulis dah x ade..hoho..tadi baru bace blog basyi..best je cerita basyi yang bakal jadi ibu, sampai aku pon teruja nak tulis blog dengan karangan panjang jugak..hehe

dari mane erk nak mula..erm dalam 2 minggu nie since awal bulan aku ngan cik janna bz dengan rumah sewa baru..lepas selesai keje mengecat, keje menghangkut barang plak, bukan sekali 2 angkat plak tu..ada la dalam 3, 4 kali trip..naseb baek pindah x jauh sangat..semalam plak baru officially pindah..huh..bilik sewa tu dah macam stor penoh dengan barang2 ktorang yang x berkemas lagi..

hari jumaat sampai ahad plak family aku datang kl, since kawan2 dekat uma sewa lama tu x de, so kira aku bagi la family aku tido dekat rumah tu..lagipon senang gerak mane2 nanti. reason family aku datang kl dari tepeng sebab adeq aku ieyda konvo..kalau ade event2 macam nie wajeb la family aku turun kl..haru biru jugak la jadi uma sewa aku tu..dah ler aku nie ramai adeq beradeq laki..mane la diorang nie pandai nak mengemas..

setapak je berjalan dari rumah sewa lama aku nie dah ade deretan kedai..adeq2 aku termasuk la dengan ayah2 aku sekali x lekat dekat rumah langsung..asyik hilang g kedai..kedai yang jadi fevret ayah aku nak tawu kedai ape?haha kedai 2mart a.k.a kedai 2 ringgit..barang yang jual dekat situ sume comey2 & harga 2 ringgit,,mane la diorang x gila bershoppink kn..hehe

hari sabtu pagi2 buta lagi ktorang 2 kereta dah gerak putrajaya sebab nak attend majlis konvo adeq aku dekat sane..kul 6 lbeh kot bertolak..naseb baek x de incident berebut toilet..ngantuk gile kot sebab malam sebelum tu pon tdo lambat..pegi pekena bihun sup dekat kedai dekat rumah ..rumah sewa lama aku nie susah siket nak parking..sebab tu better x gerak mane..nanti susah nak parking..hehe

Thanks dekat bf aku yang jadi pemandu jalan, akhirnya selamat sampai dekat PICC, tempat adeq aku konvo. sampai2 je mak, ayah ngan ieyda adeq aku yang nak konvo tu bergegas masuk dewan..huhu..ktorang nie ape lagi..dah jadi kutu rayau dah duk melepak x ketahuan hala..haha..sekejap pergi tempat parking tdo dalam kete jap, lepas tu naek turun lif, melepak dekat taman la..bayangkan la..almost 4 jam event tu berlangsung..yang bole masuk dewan parents ngan orang yang nak konvo ja..huhu

nie die orang yang nak konvo dengan my luvly parents~
 

bila event dah selesai..lega rase..tadi bz melepak kali nie plak bz bergambar..yang penat orang yang konvo la..sume pon nak bergambar dengan die..hehe..adeq aku syam ade bawak jurugambar personal..personal la dah kawan die..dak tu study media so bakat guna dslr n amek gambar tu serah dekat die la..hihi..


then lepas bergambar, ktorang plan nak jalan2 putrajaya..hihi..cari taman yang ade tasek..sebab planning nak berkelah plak..event konvo nie abang aku pon datang jugak bawak tunang die..rajin bakal kakak ipar aku nie siap bawak bekal ada maggi goreng, sosej, nugget, kentang goreng, banyak plak tu..ntah bila die masak..


on the way balek rumah plak ktorang sempat singgah giant kelana jaya, sebab planning nak masak2 dekat rumah sewa aku tu..bila masak n makan2 dekat rumah lagi meriahkan..kelam kabut jugak bershopping sebab bf aku ade majlis tahlil plak dekat uma die..aku awal2 lagi dah mintak maaf la bagi pihak family aku sebab x dapat nak attend sebab kepenatan dengan event hari nie..lagi pon esoknya ada majlis kawen abang die plak..yang tu konfom la ktorang datang..cuba la bayangkan betapa penatnya ktorang hari tu..

yang agak kelakar rumah sewa lama aku tu dah kosong..so even secupit garam ngan gula pon x de..so bila dah plan masak2 nie..habis sume mende pon kena beli..balik2 rumah bile time nak memasak plak tibe2 gas habis..aku senang je jalan kaki kedai depan rumah n beli gas baru..dlm mase 5 minit je dah ade orang hantar..sekarang baru terasa untungnya dapat duk rumah sewa dekat2 dengan kedai..tapi malangnye tuan rumah dah nak suruh pindah..huhu

aku ingat..mak aku yang akan masak..tengok2 sekali lagi bakal akak ipar aku, k.mas merajinkan diri tuk masak..x menahan masak asam pedas tu..wah berbakat sungguh kan kakak ipar aku sorang nie..mak aku siap kate kalau diorang jadi kawen hujung tahun nie ok jugak..nanti kenduri aku next year ke boleh la tolong mak aku ape yg patot kan..x tahan siap berangan kan mak aku nie..hehe

ok hari terakhir weekend yang bz..ktorang dah boleh bangun lambat..hihi..event yang kena attend hari tu, kenduri abang bf aku kawen..sebabkan hujan hari tu..so agak lambat ktorang datang..x pe la kalau lambat pon at least datang..hehe..lepas makan kenduri..bersalam2 dengan keluarga die ktorang gerak la..ayah aku kate x puas jalan kl..so since kenduri tu dekat bangsar so tempat yang terdekat nak bawak jalan2 mid valley la..hehe

walaupun aku x reti drive..naseb baek ingat jalan jugak..so x de la tersesat time aku bawak family aku jalan2..reason x bawak pegi jauh2 sebab family aku nak balek tepeng dah hari ahad tu..time tu pon dah petang sangat..diorang plan nak balek malam..nie la cerita tuk weekend lepas yang sangat bz..time bz melayan family aku datang dari tepeng..sambil2 aku berkemas n hanta barang siket2 dekat rumah sewa baru..

Finally tinggal lah aku sorang tdo dekat rumah sewa malam ahad tu..rase pelik je bile dah ramai2 tengok2 sekelip mata ditinggalkan sorang2..pape pon aktiviti weekend yang bz nie btol2 buat aku happy..best sangat bile family aku datang kl..ntah bile kan diorang nak datang lagi..huhu..mungkin bila time konvo adeq aku yang bawah ieyda nie plak..hihi..sekian..

p/s: malas nak buat 2, 3 part..happy reading!

3 comments:

Anum said...

sibuknya dia

safurara said...

wahhhhh1st tyme tgk entry syaz yg panjang cm ni.hehehe.pape pon welcome back dear.ptt entry rara pon muka syaz xde.hehehehe.

Anyyss Shuhaimi said...

panjang gila entry..jenuh baca. :p