July 13, 2011

Frust

As Salam n selamat malam..

huhu..hari nie mood m'godak blog dtg kembali..hehe..erm ade la aku ubah siket2 blog nie kalau korang perasan..aku dah buang navigation bar dekat atas tuh..then aku tambah button twitter n facebook pulak serta beberapa perubahan kecil yang mungkin korang x perasan..hehe

erm cuma satu je yang aku frust..huhu..nak buat ajax shoutbox..dah hampir siap tadi...tapi ada masalah yang x dapat aku nak solve..tutorial pesal ajax shoutbox nie pon tengok macam x banyak je..erm..dah siap dah tadi create image untuk diklik dekat tepi blog..image background pon dah siap..siap dah masok dalam photobucket pon..



masalhnye sekarang..image background dkt atas nie tak center dengan gadget shoutbox aku..lupa plak nak print screen tuk fahamkan korang..means gadget shoutbox tu elok ditengah..tapi image nie lari ke kiri siket..aku faham kena ubah 'padding'..tapi ubah2 x jadi jugak..huhu..manyak lagi kena study nie..

disebabkan kegilaan mgodak blog..hari nie aku x blogwalking n balas kunjungan korang serta follow..sorry sesangat!!! esok aku terjah blog korang ok..kepada yang dah buat gadget ajax shoutbox macam kb dengan tia tuu..sila la beri tunjuk ajar untuk sy siapkan gadget nie ok~hehe..nite korang~

13 comments:

kotak bulat said...

KB? hehehhe..da buang da.. :P
sebab berat plak.. ksian kat yg line slow kne tgu loading ajax shoutbx tu.. hehehe... :)

kotak bulat said...

KB? hehehhe..da buang da.. :P
sebab berat plak.. ksian kat yg line slow kne tgu loading ajax shoutbx tu.. hehehe... :)

SITI ARFAH said...

Relax2 ye syaz. huhu. Sabar~sabar. Buat slow2, kang mnjadi la tu. ;)

Firdaus Life said...

hee freaky pun buang navigation bar kat atas ni.. tak suke. tp kadang2 sangat memerlukan juga

arituarini said...

tgh nak buang juga ni.. tp tk tau nk bila nk buat..kih kihk ih..

safurara said...

alololo sedaynya dye.ptt sunyi je rini,rara pon rini buat header,tp mcm bodo je.tak jd.mencik,

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaaa . oke sygs ! kejap lagi Tia buatkan tuto nye yeeee :)

Fathiah Hamim said...

selamat menggodek lagi! =)

tia @ Ini Kisah Tia said...

syazzz ! Tia dah dapat center kan shout . huhurrayyyy :)

tapi susah sikit lah . kena try error , try error ..

tia @ Ini Kisah Tia said...

haaa , sudah dibikin tutonyaaa :)

Tutorial Ajax Shoutbox

BillyNain said...

rajin nye godek2 belog..hee~

Unknown said...

@kb; tapi smart la shoutbox tu kb..hehe..tp bila tengok coding tu mmg agak memberatkan jugak la~

@siti arfah: ok arfah..thanks for ur support..hee~

@freaky: sbenanya x tawu pon yg dkt ats tu leh buang..tetibe tjumpe tutorial..sng lak tu..tros buat..

@Arulchelsea: jom kita buang2 n tambah2..hihi

@rara: hehe..chanteq je syaz tengok..buat sndiri even x chanteq tp rase kpuasannya..btol x?

@tia: thanks dear..susah2 je buatkan tutorial tuh..mmg nak cuba smpai bjaye..hihi..

@fathiah: ok thanks..hehe

@billy: ikut mood jugak..nie tengah rajin menggodek..hehe

SITI ARFAH said...

Most welcome dear ! :)